• Παιδιά, μένουμε σπίτι!

Μπορείς να νιώσεις καλύτερα!

Updated: May 13


Εάν νιώθεις κάπως περίεργα αυτές τις ημέρες που “Μένουμε σπίτι”, είναι απολύτως φυσιολογικό! Σου εξηγούμε γιατί νιώθεις έτσι εδώ.


Σε διαβεβαιώνουμε πως υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να αισθανθείς καλύτερα!Η επιστήμη και η επικοινωνία είναι δύο από αυτούς. Αλλά αν ακόμη και αυτοί δεν καταπολεμούν το φόβο σου, ίσως είναι η στιγμή να παίξεις μαζί του:


Ζωγράφισε ό,τι σε φοβίζει σε μεγάλο χαρτί με ξυλομπογιές!

Δώσε όνομα, σχέδιο και χρώμα σε κάθε παραμικρό φόβο.

Στη συνέχεια έχεις δύο επιλογές:


  1. Nα τον κόψεις μικρά μικρά κομματάκια, τόσο μικρά που να χωράνε στο στόμιο ενός μπαλονιού. Βάλε τα μικρά χαρτάκια μέσα στο μπαλόνι και μετά φούσκωσέ το. Τώρα μπορείς να πετάξεις το φόβο σου όσο μακριά θέλεις, να τον χτυπήσεις δυνατά ή ακόμα και να το σκάσεις! Ή απλά να δώσεις ένα όνομα, μάτια και στόμα στον καινούριο φίλο σου! Ή απλά να παρατηρήσεις πόσες μέρες θα χρειαστεί κάτι τόσο μεγάλο να ξεφουσκώσει και να γίνει μικρό!

  2. Nα κάνεις το χαρτί μια μεγάλη μπάλα και να την εκσφενδονίζεις κάθε φορά όσο πιο μακριά γίνεται ή “να την φυλακίζεις” στο δικό σου κάστρο. Μπορείς να φτιάξεις τη δική σου σφεντόνα από χαρτί, ή το δικό σου καταπέλτη από ξυλάκια, λαστιχάκια και πλαστικό κουτάλι ή από ξυλάκι, μανταλάκι και πλαστικό καπάκι.


Μίκρυνε το φόβο καλύπτοντας τον με όμορφα πράγματα.

Να πώς: πάρε χαρτιά ή post-it και γράψε ή ζωγράφισε πάνω τους 3 θετικά και όμορφα πράγματα που συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στη ζωή σου. Μπορεί να έχουν να κάνουν με τους ανθρώπους της ζωής σου, κάτι καινούριο που έμαθες, μία όμορφη εικόνα που είδες, κάποιο τραγούδι που άκουσες, ο,τιδήποτε σε κάνει να χαμογελάς. Κάθε φορά που σκέφτεσαι ή συμβαίνει κάτι όμορφο, σημείωνέ το δίπλα στο προηγούμενο για να δημιουργήσεις ένα έργο χαράς στον τοίχο του δωματίου σου!


Η δική σου ιστορία.

Οι μέρες που διανύουμε είναι πολύ ξεχωριστές και πολλοί λένε ότι η ανθρωπότητα ‘γράφει’ ιστορία.

Σε αυτό το link της διαδικτυακής πλατφόρμας nevronas.gr θα βρεις πληροφορίες για τον ιό, αλλά και έναν όμορφο τρόπο για να γράψεις τη δική σου ιστορία για τον κορονοϊό.


Πάρε ανάσα!

Αναπνέοντας βαθιά το σώμα μας, οι μυς μας, το μυαλό και η καρδιά μας ηρεμούν, ενώ ακόμη και αυτό μπορεί να γίνει ένα παιχνίδι:


  1. Ξάπλωσε και τοποθέτησε ένα από τα αρκουδάκια σου στην κοιλιά σου: παρατήρησε πως κάθε φορά που εισπνέεις ανεβαίνει ψηλά και όταν εκπνέεις κατεβαίνει χαμηλά. Μπορείς να το πας ψηλότερα ή χαμηλότερα;

  2. Μπουρμπουλήθρες! Ανέπνευσε βαθιά και φύσα απαλά για να δημιουργήσεις μπουρμπουλήθρες όσο πιο αργά και προσεκτικά μπορείς. Θα χαλαρώσεις και θα δεις και όμορφες φυσαλίδες να σχηματίζονται.

  3. Η ανάσα του λιονταριού: Κάτσε στα γόνατα και ακούμπησε τα χέρια πάνω τους. Πάρε μια βαθιά ανάσα με τη μύτη και έκπνευσε από το στόμα αφήνοντας έναν βρυχηθμό σαν το λιοντάρι. Προσπάθησε να το μιμηθείς όσο μπορείς: Βγάλε τη γλώσσα, σούφρωσε τα μάτια, ένωσε τα φρύδια, κάνε τραχιά τη φωνή σου. Όταν ξαναεισπνεύσεις χαλάρωσε το πρόσωπο και ξανακάνε το βρυχηθμό του λιονταριού στην εκπνοή. Κάντο όσες φορές θες. Προσκάλεσε και κάποιον άλλον αν έχεις όρεξη, θα γίνει ενδιαφέρον και μπορεί να το διασκεδάσετε!


Υπάρχουν κι άλλα πράγματα που μας βοηθούν να αισθανθούμε πιο ήρεμοι:

Εάν δεν το έχεις ήδη κάνει, τότε δημιούργησε ένα καθημερινό πρόγραμμα. Δε χρειάζεται να είναι πολύπλοκο. Τι ώρα θα ξυπνάς, τι ώρα θα τρως, τι ώρα θα παίζεις, τι ώρα θα ξεκουράζεσαι, πότε θα κάνεις τα μαθήματά σου. Συνεννοήσου με τους μεγάλους της οικογένειας για να βρείτε ποιος θα είναι ο χρόνος που θα περνάτε μαζί και να σιγουρευτείτε ότι τα προγράμματά σας μπορούν να συνυπάρχουν. Αν θες χρησιμοποίησε όμορφα υλικά, πολλά χρώματα, διαφορετικές τεχνικές για να το φτιάξεις και τοποθέτησέ το κάπου που θα το βλέπεις.


Όταν ήμουν παιδί και έβλεπα τρομακτικά πράγματα στην τηλεόραση, η μαμά μου μου έλεγε: "Ψάξε για όσους βοηθούν. Πάντα υπάρχουν άνθρωποι που βοηθούν". Mr. Rogers

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις κι εσύ κατά τη διάρκεια του κορονοϊού. Καμία πράξη δεν είναι μικρή και όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε! Σε συνεννόηση με έναν ενήλικα, βρες τρόπους να βοηθήσεις με ασφάλεια. Μερικά παραδείγματα:


  • Γράψε γράμματα στους εργαζόμενους αυτήν την εποχή στον τομέα της υγείας και άλλες σημαντικές υπηρεσίες (πχ διατροφή), ή στους γείτονες ή σε άλλους που μένουν στο σπίτι.

  • Φτιάξε ζωγραφιές ή ένα πανό με θετικά μηνύματα και τοποθέτησέ τα κάπου που να μπορεί να τα δει η γειτονιά.

  • Κάνε κάτι όμορφο για τα αδέρφια σου ή την οικογένειά σου ή τους ανθρώπους που μοιράζεσαι το σπίτι σου, ακόμη και για τους αγαπημένους σου που πιθανόν να μην βλέπεις αυτή την εποχή.

  • Μην ξεχνάς ότι και μόνο μένοντας σπίτι βοηθάς να μην εξαπλωθεί περαιτέρω ο ιός.


Να τρως καλά, να πλένεσαι και να ντύνεσαι: ένα ντους, καθαρά ρούχα και ένα καλό γεύμα γεμάτο βιταμίνες, μας βοηθούν να αισθανθούμε λιγάκι πιο αισιόδοξοι.


Νιώθεις λίγο καλύτερα;


Τι πετυχαίνω με αυτή τη δραστηριότητα:

Διαχείριση φόβου και άγχους, αυτοέλεγχο συναισθήματος, επικοινωνιακές δεξιότητες


Φωτογραφίες:

"ccanglican.com" | "educationblog.oup.com" | "abbottfamily.com.sg" | shutterstock

Πηγές: "rethinkingchildhood.com" | "www.nytimes.com" | "letgrow.org" | "eody.gov.gr/paramoni-sto-spiti" | "eody.gov.gr/psyxiki_diaxeirisi" |

"eody.gov.gr/epaggelmatiesygeias" | "nasponline.org" | "theatlantic.com/family" | "nevronas.gr"|"www.eudec.gr"| "copingskillsforkids.com"

©2020 by PaidiaMenoumeSpiti.