• Παιδιά, μένουμε σπίτι!

Βρες το χρόνο!

Updated: May 20

Ένα κυνήγι θησαυρού, με κινητικές δραστηριότητες, για μέσα στο σπίτι!

Μπορεί να το προετοιμάσει κάποιος ενήλικας ή εσύ για τα μικρότερα αδέλφια σου ή τους γονείς σου.

Σταθμός Υπνοδωμάτιο (των μεγάλων)

Κέρδισε χρόνο από το συγύρισμα!

Κάνε 10 φορές τον γύρο του κρεβατιού και πέρνα πάνω από το κρεβάτι κάνοντας ένα "βαρελάκι".

  • Έτσι στρώνουμε το κρεβάτι και κερδίζουμε χρόνο από το συγύρισμα!


Μετράμε με το χρονόμετρο τη διάρκεια και τη σημειώνουμε σε ένα χαρτί.




Σταθμός Μπάνιο

Ψάχνουμε χρόνο από το ντους.

  • Βρες πλαστικά παιχνίδια ή άλλα αντικείμενα του μπάνιου που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και φτιάξε έναν ψηλό πύργο. Συνεχίζουμε μέχρι να ανέβει όσο πιο ψηλά μπορεί ο πύργος μας.

  • Προσοχή! Όταν βάζεις ένα αντικείμενο στον πύργο κάνεις 2 πηδηματάκια επιτόπου και 1 στροφή.

Μετράμε με το χρονόμετρο τη διάρκεια και τη σημειώνουμε σε ένα χαρτί.


Σταθμός Σαλόνι

Κέρδισε χρόνο μακριά από τον καναπέ.

  • Βάλε μαξιλάρια του καναπέ πάνω στο χαλί. Σχημάτισε τη δική σου διαδρομή, ώστε να είναι όσο μεγαλύτερη ή όσο πιο πολύπλοκη μπορείς. Δοκίμασέ τη, κάνε την 3 φορές, στη συνέχεια κάλυψε τα μάτια σου και ξανακάνε τη. Αν κάνεις κάπου λάθος, ξεκινάς από την αρχή.

Μετράμε με το χρονόμετρο τη διάρκεια μιας διαδρομής με ανοιχτά και στη συνέχεια μιας διαδρομής με κλειστά μάτια. Τέλος σημειώνουμε το συνολικό χρόνο των δυο διαδρομών σε ένα χαρτί.

Σταθμός Βεράντα/Κήπος

Βρες χαμένο χρόνο στον αέρα.

  • Κάνε 10 πηδηματάκια με σχοινάκι.

  • Κάνε 10 τρίπλες με μπάλα.

  • Πέτα 10 φορές τη μπάλα ψηλά στον αέρα χτυπώντας ένα παλαμάκι μέχρι να κατέβει.


Μετράμε με το χρονόμετρο τη διάρκεια και τη σημειώνουμε σε ένα χαρτί.



Σταθμός Διάδρομος

Κέρδισε χρόνο με την υπομονή σου.

  • Ξεκίνα να περπατάς βήμα-βήμα στο διάδρομο όσο πιο αργά μπορείς.


Μετράμε με το χρονόμετρο τη διάρκεια και τη σημειώνουμε σε ένα χαρτί.







Ολοκληρώνοντας τους πέντε σταθμούς προσθέτουμε όλους τους επιμέρους χρόνους που έχουμε σημειώσει στο χαρτί μας και δίνουμε στον παίκτη την ευκαιρία να αποφασίσει σε ποια επιπλέον δραστηριότητα μπορεί να αφιερωθεί ο χρόνος που κερδήθηκε.

Για παράδειγμα: αν ο συνολικός χρόνος για την ολοκλήρωση των πέντε σταθμών με κινητικά παιχνίδια ήταν π.χ. 23 λεπτά, τότε 23 λεπτά μπορεί να είναι ο χρόνος που αφιερώνεται σε μια οικογενειακή δραστηριότητα που θα επιλέξει ο παίχτης του παιχνιδιού και η οποία θα είναι ανεπηρέαστη από εξωτερικούς παράγοντες, όπως το κινητό τηλέφωνο. Ή θα μπορούσε να είναι 23 αγκαλιές ή 23 φορές να φωνάξετε δυνατά "σ' αγαπώ".


Αν σου αρέσουν τα "Κυνήγια Θησαυρού" μπορείς να δεις και τα παρακάτω:


Κάτι παραπάνω για τους γονείς:

Είναι ενδιαφέρον να συλλογιστούμε την υποκειμενικότητα και αντικειμενικότητα του χρόνου. Μπορούμε μάλιστα να δοκιμάσουμε με τα παιδιά μια παράξενη αποστολή. Να κάνουμε δηλαδή 2 διαφορετικές διαδοχικές δραστηριότητες ίσης χρονικής διάρκειας 5' (πχ μια δραστηριότητα: αντιγράφω λέξεις, άλλη δραστηριότητα παίζω με τα lego). Στη συνέχεια να συζητήσουμε με τα παιδιά ποια 5' τους φάνηκαν γρηγορότερα.


Τι πετυχαίνω με αυτή τη δραστηριότητα:

Σωματική άσκηση μέσα στο σπίτι, αδρή κίνηση, συντονισμό χεριών ποδιών, κατάκτηση της αντικειμενικότητας του χρόνου


Πηγές: "enallaktikidrasi.com" | "eclass.upatras.gr"

©2020 by PaidiaMenoumeSpiti.